7 Ekim 2014 Salı

Selanik 1. Gün

Herkese merhaba

Umarım herkes güzel bir bayram tatili geçirmiştir.
Daha önceki Atina gezimizi şu yazılarımda gün gün anlatmıştım. 3 günlük atina gezimizden sonra, görmeyi çok istediğim Selanik'e doğru yol aldık. Uçakla yaklaşık 45 dakikada Selanik'e vardık. 78 numaralı otobüsle havaalanından, şehir merkezine gittik. Buradaki otelimizi de yine şehir merkezinde seçtik. Otel için ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Otelimize yerleştikten sonra meşhur kordon boyuna gittik. İzmir'i bilenlerin benzerlik karşısında şok geçireceği kordonda yürüdükten sonra, Goodys'de öğle yemeğimizi yedik.
 Kordon Boyu
 Beyaz Kale

Yunanistan'a gitmeden önce burayı araştırırken, Beyaz Kale'yi Kanuni Sultan Süleyman'ın yaptırdığı yazıyordu. Ama girişindeki tarihçede Bizanslıların yaptırdığını yazmışlar.

Karnımızı doyurduktan sonra, şehrin önemli noktalarını gezebileceğimiz hop on hop off'a bindik ve turlamaya başladık.

Şehre çok fazla Türk geldiği için, gezi sırasında Türkçe sesli rehber de bulunmakta.

Bir kaç duraktan oluşan yolculukta istediğiniz noktada inip, gezebiliyorsunuz. Biz de Bizans Surlarında inip, çevreyi gezmeye karar verdik.
 Yakışıklı bir Yunan kedisi
 Kafeler ve hediyelik eşya dükkanları bulunuyor ve gerçekten çok sevimliler.

Burası Selanik'in eski şehir denilen bölgesinde yer alıyor

Kedili her şey çok güzel ^.^

İsmi Bizans olan bir kafede oturduk, manzarası harikaydı. Buradaki evler Osmanlı tarzında ve dokusu korunmuş

Öndeki minik tatlı ikram ^.^

Her 40 dakikada bir araç tekrar gelip, sizi olduğunuz noktadan alıyor ve aynı bilet 2 gün geçerli. Otobüse binip gezimize devam ettik.

Kamara'da Galerius Kemeri

Selanik limanında tekrar inip, burayı da gezmek istedik.
Burası da Konak Pier'in kardeşi

Liman sahilinde oturulacak harika yerler var.

Mis gibi deniz havası alırken, mideniz de bayram yapabilir

bu korsan gemileri ücretsiz turlar yapıyor

Bu da limanın deniz tarafından görünüşü

Akşam da yine kordonda yürüyüş yapıp Pirouni'de akşam yemeği yedik. Selanik'e gittiğinizde buraya mutlaka uğrayıp tavuk yiyin. Bize nasıl da hormonlu, lezzetsiz ve sağlıksız tavuklar yedirdiklerini gözlerinizle görün.

Kordonda yürüyerek, eğlence yerlerinin, denizin, Aristoteles Meydanının güzelliğine hayran kalıp, otelimize döndük.

Selanik 2. gün çok yakında.