19 Ekim 2014 Pazar

Selanik 2. gün

Herkese tekrar merhaba.

Selanik gezimizin 1. gününden şu yazımda bahsetmiştim. Selanik'e gelme nedenimiz öncelikle Ata'mızın evini görmek içindi. Pazartesi günü kapalı olduğu için salı günü kahvaltıdan hemen sonra ilk işimiz Ata'mızın evini ziyarete gitmek oldu.
İnsanı çok duygulandıran bir yer...
yunanistanda nerelere gidilir

selanik- Atatürkün evi
 Yolun karşısından görünüşü

Bahçesinden görünüşü

Girişte solda mutfak

selanik- Atatürkün evi

Evin üst katının orijinal hali bu şekildeymiş.  Geçirdiği tadilat sonrası eşyalar çeşitli müzelere dağıtılmış. herkes gibi bende böyle olmasını istemezdim.
 Burası doğduğo oda... Evin duvarlarında Ata'mızın hayatı anlatılmış

Bu nar ağacını Ali Rıza Efendi dikmiş. Atamız küçükken hep bu ağaç altında oynarmış.

Duygulandıktan sonra bütün gün Selanik sokaklarında gezdik...

yunanistan

Sapşik bir Yunan kedisi

yunanistan-selanik
 Agora

Ayasofya Klisesi

3 ve 4. günümüzde araba kiralamak istediğimiz için, neredeyse bütün kiralama servislerine gittik. Sizin de öyle yapmanızı öneririm. Şirketler arasında gerçekten çok büyük farklar var. Biz Avance'yi tercih ettik. Arabada ücretsiz navigasyon bile vardı. arabamızı da kiraladıktan sonra, buraya kadar gelmişken küçük bir alış veriş kaçamağı da yapmak istedim. Hondos Center ve Sephora'dan şu yazımda bahsettiklerimi aldım. Tsimiski caddesindeki neredeyse bütün mağazalara girdik. Ama aşırı yağmur olduğu için hiç fotograf çekemedim. Kıyafet fiyatları bizimkiyle aynı, burada kredi kartına taksit olduğu için oradan almak pek mantıklı değil. Bir de Egnatia caddesi var, burası da tam Çankaya'daki ana caddeye benziyor.

yunanistan-selanik
 Güneş batarken Ladakida Sokağı

Yorgun ve mutlu bir şekilde akşam yemeğimizi Ladakida sokağında bir Girit Tavernasında yedik. Mezeleri çok lezzetliydi.Özellikle sarması çok güzeldi.

Kalamarın yanında sos olmuyor. Olsa muhteşem olur.

Çok lezzetli bir akşam yemeğinden sonra otelimize döndük.