6 Eylül 2016 Salı

Gezi: Samos 2. Bölüm

Herkese merhaba,

Samos gezimizi anlattığım, Samos 1. bölüm'den sonra, sıra geldi 3,4 ve 5. günlerimizi anlatacağım 2. bölüme.

Hepinize keyifli okumalar.

Üçüncü gün pansiyonun orada denize girmek istemedik ve dışarıda nasıl kahvaltı ediliyor diye düşünürken kendimizi havaalanına çok yakın bir yerde olan Koumaradei'deki Balkoni Taverna'da bulduk.

Yunan Salatasına çok güzel bir yorum getirmişler.

Normal kahvaltı bulamadığımız için domates, salatalık ve peynirle bu şekilde kahvaltı edelim dedik.

Omlet

Balkoni Taverna'nın dışardan görüntüsü

Kahvaltımızı yaptıktan sonra,bir çok yerde okuduğumuz Pappa Beach'e gidelim dedik.

Harika bir denizi vardı. Buranın özelliği çok ilginç taşlarının olması.

Girişe ücret ödenmiyor, sadece şezlonga para veriliyor. Türkiye'de böyle bir yer olsa, bu kadar mütevazi bir işletmesi olmazdı.

Ayrıca deniz ayakkabısı, şnorkel, deniz makarnası gibi eşyaları herkesin görebileceği bir yere koymuşlar ve ihtiyacı olan alıp giyiyor, işi bitince de yerine koyuyor.

Çok huzurlu bir kaç saat geçirdikten sonra bir kahve molası verdik. Yunanistan'a yolunuz düşerse mutlaka frappe için.

Pythagorio sahilinin bir bölümü. burada deniz sporları da yapılıyormuş. Ben hamile olduğumdan yapamayacağım için, eşimin de yapmak içine sinmedi.

Burada güzel bir yemek yiyelim dedik ve bloglardan okuduğumuza göre buranın en lezzetli yeri olan Maritsa'ya gittik.

Bütün Yunanistan'da olduğu gibi ahtapotları asarak kurutuyorlar. Lezzetli oluyor ama bana çok sert geliyor. Eşim bayılarak yiyor.

Dolmaki

Karides

Kalamari, herhalde içinde 4 tane vardı, lezzetliydi ama  çok geldi.

Barbunu hiç beğenmedim, kötü kokuyordu.

Tıka basa yedikten sonra, Psili Ammos'ta denize girelim dedik. buranın özelliği karşı tarafın Türkiye olması, çok ama çok yakın. Hatta günü birlik tekne turları buraya çok yakından geçiyor.

Gördüğünüz gibi su hiç derinleşmiyor, hep bu şekilde. sahili de kumluydu, oldukça güzeldi.

Otelimize dönerken, çok beğendiğimiz Karlovassi'ye tekrar uğrayalım dedik. buranın meşhur dondurmacısında dondurmamızı yedik. bu ismi yazamayacağım için, fotografını çekmek istedim.

Dördüncü gün, artık Maratokampos'a gelip gitmek beni çok zorladığı için, eşim de sürekli araba kullanmak zorunda kaldığı için özümüze döndük ve şehir merkezinde son gecemizi geçirmeye karar verdik.

Pythagorio'yu çok sevdiğimiz için, tercihimiz burası oldu. Eşim beni bir yerde oturtup, harika manzaralı bir pansiyon buldu.

Odamızın manzarası

Balkonda şöyle bir dolap vardı. Açılınca şöyle oluyordu.

Güzel bir öğle yemeği hazırladık, keyifle yedik.

Akşamında ise limana çok yakın bir yerde güzel bir yemek yedik, yandaki tavernada canlı müzik de vardı. Söylememe gerek var mı bilmiyorum ama bütün konuklar Türk'tü.

Ülkemizde çok şaibeli olduğu için tavuk gördüğüm anda tavuk yedim.

Yunan Salatası

Pirzola

Samos'un şarapları çok meşhurmuş. Kendi üzümlerinden üretilen şarapları denemenizi tavsiye ederim.

Ertesi gün eşyalarımızı arabaya koyup, sahilleri teker teker gezdik. bazı yerlerde denize girdik.

Klima Beach

Posidonio Beach

Posidonio beach

Kerveli Bay, bu fotoyu biraz büyüterek çektim, hemen karşısı Türkiye sahili

Fredocciono da mutlaka için

Livadaki'deki beach cluba da gidelim, hem denize gireriz, hem de bir şeyler yeriz dedik.

Ev yapımı limonata çok güzeldi

Dünyadaki en dandik ama o kadar da güzel salata, içeriğinde nut yazıyordu ama nut meğerse ekmek kırığıymış.

Livadaki Beach

Söylememe gerek var mı bilmiyorum ama yollar çok kötüydü.

Samos'un merkezine daha önce gelmiştik ama arabadan bile inmemiştik. Yine gidelim bir kahve içelim dedik. ama yine inesimiz gelmedi. Üstelik bir de orman yangını çıkmıştı.

Biz de akşam feribotumuz Pythagoiodan kalkacağı için döndük ve beklerken, birer dondurma yedik.

Dönüş yolu gerçekten çok çektirdi bize. 50 dakikalık yolu 6 saatte geldik. Gümrük bizi deli etti. Size tavsiyem sakın Pytagorio'dan giriş çıkış yapmayın. Çok fazla Türk vardı ve bayram olduğu için daha da kalabalıktı.

Samos'a balık yemeğe de gitmeyin derim. Çupra, levrek kültür balığı, diğer balıklar da taze mi değil mi çok anlaşılmıyor, bir de ne yalan söyleyim çirkin balıklar, insanın yiyesi gelmiyor.

Bizim için güzel bir tatil oldu. Bakalım bundan sonraki tatillerimiz nasıl olacak :)

Başka bir yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın.

Diğer Yunanistan yazılarım için:

Selanik 2. gün
Selanik 3.gün
Selanik 4. gün

1. denizine, sahiline, ortamına ve yemeklerine bayıldım cidden görülmeye değer yerler <3

1. Bizim sahillerimiz daha güzel aslında ama yemekler enfes 👌🏻 cacıki, kalamari,karpuzi 😻 Ve en güzeli de ortalama bir yer ve lüks bir yer arasında en fazla 20 Euro oynuyor. Burada olsa 😕

2. Yaaa ikinci bölüme daha çok bayıldım ve canım aşırı Yunanistan çekti :)))) Yaşnız Frappe hakikaten onların olayı! Yunan bir uzmanımız vardı, ofiste bize kendi hazırlardı ve acayip lezzetli olurdu! Seneye tatil planımı yapmış bulunmaktayım canım, teşekkür ederim :)) Öptüm!

1. Çok güzel yapıyorlar Başakcım 😍 Ama bişey demezsen acınır sütsüz geliyor 🙄 Biz de seviyoruz Yunanistan'ı 💕

3. ay o ahtapotlar karidesler salatalar bayıldım valla afiyetler olsun şekerim :-)) deniz de harikaymış ..

4. Tamamıyla bir görsel şölen olmuş bu yazı.Deniz olan her kare muhteşem görünüyor.Bu arada balkondaki dolapta ne iyi fikirmiş öyle...

1. Çok teşekkür ederim :) ne kadar mantıklı değil mi, dolapta mutfak ^.^

5. Ne hoş, ayrıntılı bir yazı olmuş. Salataları da ayrıca sevdim.
    Merhaba

6. Siricim o yemekler neydi öyle, of diyorum. Otelin dolap mutfağına bayıldım. Çirkin balıklar yorumuna da koptum <3

1. 😂 çok korkunçlardı. Yunan yemekleri çok güzel 👍🏻 çok salaş bir yer olsa bile çok güzel. Bir de kazıklanıyorum düşüncesi hiç olmuyor. Çünkü fiyatlar çok yakın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...