28 Temmuz 2015 Salı

Bodrum

Herkese merhaba

Şu yazımda anlattığım Bafa Gölü gezimizden sonra, Bodrum'a geçtik. Tarih 30 mayıs olduğu için henüz sezon açılıp, vıcık vıcık olmamıştı güzelim Bodrum.

Her zamanki gibi ani karar verip, yolculuk yaptığımız için henüz kalacak yer ayarlayamamıştık. Sahilde Doctor diye bir mekana oturup, buz gibi biralarımızı içerken, www.booking.com dan bir otel bulduk. Çok kısıtlı zamanımız olduğu için Bodrum şehir merkezinde bulunmak istedik.

Bodrum

Çapacı Otelde rezervasyon yaptırdık. Hemen bir bakalım dedik. Şansımıza Keşanlı, eşimin ailesini tanıyan bir ailenin oteli çıktı.

Tertemiz, ailelerin rahatlıkla kalabileceği bir otel. Şehir merkezine de çok yakın. Halikarnas'ı geçince, biraz yukarıda kalıyor.

Öğle yemeğimizi yemek için hemen dışarıya çıktık. Sebzeli döneri çok özlemişken, yemeğe karar verdik.
Bodrum Sebzeli Döner

Neden sadece orada var...
Bodrum Çarşı

Yemekten sonra çarşıda biraz turladık tabii. arabamızı otoparktan alıp, otelin otoparkına koyduk. Hem otoparklar çok yakın sayılmazlar, hem de çok pahalılar, aklınızda bulunsun.

Otelimizde biraz dinlendikten sonra, akşam yemeği için dışarı çıktık.

Bodrum Çapacı Otel

Otelin terasından manzaralar.

Otel sahibine nerede güzel balık yeriz diye sorduk. Sahildeki balıkçılar hem lezzetli, hem de nispeten uygun fiyatlı, çarşıdaki balıkçılar daha pahalıdır dedi. Bir de meyhaneler sokağını tavsiye etti. Sahildeki balıkçılarda hiç yer kalmadığı için buraları pas geçmek zorunda kaldık.
Bodrum Kedisi
Bodrum Kedisi Köpüşü

Hiç affetmem, çekerim ^.^

Bodrum Marina
Bodrum Sahil

Meyhaneler sokağına gitmeye karar verdik. Buradaki balıkçılardan taptaze balığınızı alıp, hemen bir mekanda pişirtebiliyorsunuz.

Meyhaneler sokağı İstanbul'daki Nevizade, Çiçek Pasajı kıvamında bir yer. Buranın tek kötü tarafı çok fazla kalabalık ve ses oluyor. Biz de içeride bahçesi olan Barba'ya oturduk.
Bodrum Barba Rastaurant

Balığımız pişerken, biraz meze yiyelim dedik. Köpoğlu mancasının yoğurdu biraz ekşi geldi, deniz börülcesi güzeldi, diğeri de kurutulmuş biber, ceviz ve nar ekşili bir mezeydi. Çok tavsiye ettiler ama çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim.

Ahtapot güzeldi.

Balık şahaneydi! Canlı müzik eşliğinde, çok güzel bir gece yaşadık.

Yemeğimizi yedikten sonra biraz çarşıda gezindik.

Bodrum Çarşı

Bodrum Yunuslar Karadeniz Pastanesi

Yunuslar Karadeniz Pastanesi'nin müthiş tatlılarından birini de bir çırpıda yedim.

Bodrum Kalesi

80lilerin müziğini yapan bir mekana gittik. Eşimle ikimizde 80 doğumluyuz ve müziklerini çok seviyoruz. Çok eğlendik, Lambada bile yaptık o gece. Şansımıza Harun Kolçak' da sahne alıyordu.

Geçe otelimizde çok güzel bir uyku çektikten sonra, sabah kahvaltımızı yapıp, Zeki Müren Müzesi'ni gezmeye gittik. Bize küçüklüğümüzü hatırlatan, duygusal bir geziydi.

Bodrum Zeki Müren Müzesi

Oturma odası

Makyaj malzemeleri. Lip gloss'un markasına baktım hemen. Revlon.

Takıları

Bodrum Zeki Müren Müzesi
 Çok fazla sahne kostümü ve ayakkabıları da evde sergileniyor. bunların yanında aldığı ödüller, hayran mektupları, onunla ilgili her şey çok güzel şekilde sergileniyordu.

Evinin muhteşem manzarası insanın ömrüne ömür katıyor

Arabası

Daha sonraki durağımız Bodrum kalesiydi.

Hemen Kale'yi gezmeye başladık. Denzideki batıklardan çıkarılan tarihi eserleri sergilemişler.

Bodrum Kalesi

Alsanlı bardak Milattan Sonra 11. Yüzyıl- Serçe Liman Batığında bulunmuş.

Antik Çağda yapılan bir gemi. Tabanındaki tahtalar orijinalmiş. Özellikle cam eşya taşımada kullanışmış.

Kaleyi gezerken çığlık-ağlama gibi bir ses duyuluyor, gerçekten de korkutucu bilmeyenler için. Etrafı seyrederken tavuskuşu olduğunu anladık.
Bodrum Kalesi

Ve Kale'de öğle tatili için bazı yerler kapatıldı! evet doğru okudunuz. Bir pazar günü, Kaledeki çalışanların hepsi kapıları kilitleyip gittiler. Bizler İzmir'de oturduğumuz için istediğimiz zaman gidip ziyaret edebiliriz, ama yabancı turistlere nasıl rezil olduk kim bilir! Koskoca Kale bunun için bir vardiya sistemi yapamıyor mu? Pazar günü herhalde en çok ziyaret edilen bir günde, 1 saat kapıları kapatıp gitmek ne demek?

Biz de, istemeden de olsa, çıkmak zorunda kaldık. Siz siz olun öğle tatiline yakın bir saatte gitmeyin.

Sonu kötü olsa da, çok güzel bir geziydi bizim için. Başka bir yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın.