11 Ağustos 2015 Salı

Zeytinyağlı Bezelye

Herkese merhaba

Bugünkü yemeğimiz Zeytinyağlı Bezelye yemeği. Aslında annem kıymalı, tavuklu ve kuşbaşı etli yapar bezelye yemeğini. Dolayısıyla ben de öyle yapıyordum, ta ki evde kıyma olduğunu zannedene kadar :)

Kıyma olmadığını çok geç farkettiğim için bu sefer de zeytinyağlı yapayım dedim.



Zeytinyağlı Bezelye
Zeytinyağlı Bezelye
Öncelikle malzeme listemize bakalım:

  • Yarım kilo bezelye
  • 2 küçük patates
  • 1 havuç
  • 2 diş sarımsak
  • 1 kuru soğan
  • Yarım kırmızı etli biber, 1 sivri biber
  • 1 tatlı kaşığı domates+biber salçası
  • 2 domates
  • Tuz, karabiber, pul biber, pişerken 1 tane defne yaprağı
Gelelim yapılışına:
Yarım çay bardağı kadar zeytinyağında soğan ve sarımsakları öldürüyoruz.
Sırasıyla biber, havuç, domates, patates ve bezelyeleri koyuyoruz.
Son olarak da salça ve baharatları ekliyoruz.
Yemeğimizi servis ederken defne yaprağını çıkarıyoruz.


Yapan herkesin ellerine sağlık.


Eğer bu tarifle yaparsanız, sosyal medyada paylaşıp, beni de etiketlemeyi unutmayın.


Fırında bezelye yemeği tarifi için şurayı tıklayabilirsiniz.

4 yorum:

  1. ben de zeytinyağlı ya da etsiz severim zaten harika olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim gibi yarı vejeteryan biri nasıl olurda bilmez bu yemeği. İşte damak tadı, neye alışırsan onu istiyorsun :)

      Sil
  2. ellerinize sağlık ben de z. yağlı seviyorum ve yapıyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...