3 Haziran 2014 Salı

Çok lezzetli Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Merhabalar

 İzmirliler Bospa'yı bilirler. Bostanlı pazarı, İstanbul'daki güzel pazarlara denktir. Geçen gidişimde, yaprak sarma makinesini bir satıcı anlatıyordu. Durup biraz dinledim, aşırı pratik geldi ve ne kaybederim ki dedim, almaya karar verdim. İyi ki de almışım :) Salamura yaprak almak istemediğim için satıcı amcadan güzel bir yaprak satan da göstermesini rica ettim. böylelikle yaprağın güzelliğini de garantilemiş oldum.

 Gelelim yemeğimizin yapımına. Yaprakları kaynar suda her iki yüzü de 3 er dakika suda kalacak şekilde haşlıyoruz. zaten yapraklar hemen sarı renk oluyor. Parçalanmaması için fazla suda bekletmemeye özen gösteriyoruz. Ben sarmanın içini kavurarak yaptım. Ama zamanınız yoksa kavurmadan da yapabilirsiniz. 1 tane kuru soğan ve 4 taze soğanı 1 bardak zeytinyağında öldürüyoruz. benim bardak ölçüm rakı bardağı. 2 bardak baldo pirinci yıkayıp kavurmaya bırakıyoruz. Tuz, karabiber, kırmızı biber, istediğiniz baharatları, damak zevkinize göre 2-3 diş sarımsak koyuyoruz. Biraz kavurduktan sonra eğer şişe domatesimiz varsa 4 yemek kaşığı, yoksa 2 domates ekliyoruz. Pirinçler birbirine yapışmaya başladığı zaman, 1 tutam maydanoz, 1 tutam dereotu, 1 tutam nane koyup,1-2 defa çeviriyoruz. Ben bu yeşillikleri de rondoda kıyıyorum.

İç harcı hafif ılıdıktan sonra sarmalarımızı sarmaya başlayabiliriz. Buradaki önemli nokta damarlı yüzey iç tarafta, parlak yüzey dış tarafta olmalı. Yapraklarımızı makineye yerleştirip bir güzel sarıyoruz. Ben şişman sarma sevdiğim için en büyük kısmında ve içine 1 tatlı kaşığı harç koyarak yaptım. Makinede 3 farklı boyutta sarma yapılabilmekte.



zeytinyağlı yaprak sarma tarifi

Tencereye dizdikten sonra, çok az su koyuyoruz. Üzerine soyduğumuz domatesten kalan kabukları, onun da üzerine yapraklardan koyuyoruz. Mutlaka sararken yırtılan yapraklar olacaktır. Ziyan etmeden, buraya koymanızı tavsiye ederim. Tencerenin altına da koyabilirsiniz, böylece sarmaların dibi tutmaz. En üstüne de yarım limon sıkıyoruz ki yapraklar kararmasın. Tenceremizi kapatıp yaklaşık yarım saat çok kısık ateşte pişiriyoruz. En küçük ocağa koymayın çünkü ortası pişer, kenarları hiç pişmez. Yarım limonun kalanını da tırnaklarımıza sürmeyi unutmuyoruz :)

Yarım saatten de önce oldu mu diye kontrol edebilirsiniz. Ama sakın benim gibi bloga dalıp, dibini tutturmayın.

Deneyenlere afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...