20 Ekim 2015 Salı

Enzo Keratin Ürünleriyle Brezilya Fönü Deneyimim

Herkese merhaba

Saçlarım kalın telli, gür ve oldukça asi. Oldukça işlem görmüş ve yıpranmış olduğu için her sene brezilya fönü yaptırıyorum. Geçen senekini şuradan okuyabilirsiniz.

Bu sene İzmir'de, Ombre yaptırıp, her ay dip boyaya gittiğim salonda yaptırmaya karar verdim. Enzo markasına ait ürünler kullanıldı. Yapılışı geçen senekinden farklı olduğu için bu seneki deneyimimi de sizinle paylaşmak istedim.


  • İlk adım şampuan: Özel şampuanıyla saç yıkanıyor ve 5 dakika masaj yapılıyor. Bu da saçlardaki pulların açılmasını sağlıyor.
 
Saçlarımın ilk halini çekmeyi unutmuşuz. Bu şampuandan sonra kurutulmuş hali.
 
 
  • İkinci aşamada saça keratin yüklemesi yapılıyor. Röfle yapar gibi küçük tutamlar halinde ayrılıp, keratin iyice yediriliyor. Şampuanla açılan pulcukların içine kerartin doluyor.
  • Saç dümdüz taranıyor ve bekleme işlemi başlıyor. Toplamda 40 dakika bekledim ve her 10 dakikada bir saçlarım tekrar tekrar tarandı.
  • Saç kurutulduktan sonra, maşa yardımıyla düzleştiriliyor. Bu sırada az da olsa koku ve duman olduğu için, salonun bahçesinde açık havada yapıldı işlem.
  • 5 dakika kadar saçın soğuması beklendi ve argan yağlı şampuanla saç yıkandı. Maske yapılarak, maşadan yıpranmış saçlara bakım yapıldı.
  • Bakım spreyinden bolca sıkılarak saçlarıma ekstra bakım yapıldı ve kurutuldu.
 
Daha önce yaptırdığım işlemlerde hep bir kaç gün giderek tekrar maşayla üstünden geçiliyordu. Hatta geçen sene Enzo ile yaptırdığımda da yine aynı şekilde ertesi gün de gitmiştim. O gün yıkanması biraz garibime gitti ve Enzo'nun internet sitesinden telefonunu bulduğum, yetkili birini aradım. O da işlemi bu şekilde uyguladıklarını söyledi. bu yüzden size gönül rahatlığı ile yazabiliyorum. Oldukça pahalı bir işlem olduğu için her şeyin düzgün yapılmasını isterim.
 
Hatta Youtube'da işlemle ilgili bir videoda buldum, izlemek isterseniz:
 

  • İşlem uzun ve gür saçlarım olduğu için, yaklaşık 3 saat sürdü.
  • Saçlarım yıpranmadı ve yumuşak
  • Kendi özel şampuanından almak istemediğim için sülfat içermeyen herhangi bir şampuan kullanıyorum. Elimde şu an Organix'in şu şampuanı var.
  • Banyo yaptıktan sonra, saçımı üstten tutup, düz bir şekilde kurutmam yetiyor. Fön çekmeden düzgün saçlarım oluyor.
  • Pırasa gibi düz saçlarım olmasa da, düzgün oluyor.
  • Enzo markasını formaldehit içermediği için kendim tercih ediyorum
  • Söz dinlemez, kabaran, çirkin dalgalı saçlarınız varsa ve banyo yaptıktan sonra uğraşmak istemiyorsanız gözü kapalı tavsiye ederim.
  • Başka bir yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın.

23 yorum:

  1. Brezilya fönü için çok fazla kimyasal kullanıldığından ilerde saçı sağlıksız hale getirebiliyor gibi dedikodular vardı bunlar doğru mu ki? *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ürünlerle yapılmazsa, neden olmasın :/ Bu markayı kardeşim (kimya mühendisi) araştırmıştı Ondan güveniyorum.

      Sil
    2. Teşekkürleeer. ^^

      Sil
  2. harika olmuş saçım uzun olsa yaptırırdım kesin...

    YanıtlaSil
  3. Bende 3 eylül de yaptırdım :)
    Fark ettin mi bilmem ama sen her sene yazarsın bende her sana yorum bırakırım :D bi ikimiz kaldık zannımca yaptıran :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana çok soru soran oluyor. Ücreti zorlamayacaksa bence herkes yaptırmalı. Çok rahat yahu :))

      Sil
  4. İnce telli saçlara da brezilya fönü tavsiye ediliyor mu? Uzayınca yaptırmayı çok istiyorum, düzleştirmekten bıktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnce telli saçlar için sorun olacağını hiç sanmam. Bizimkileri bile yola getiriyor :) Hiç sormayın, şekle sokacağım diye saatlerce işkence. Hatta sırf bu yüzden saçımı bile yıkamıyorum :(

      Sil
  5. canım ne kadara yaptırdın? Bir de geçen sene de yaptırmıştın, dayanma süresi ne kadar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her sene yaptırıyorum. Saça göre değişiyor dayanma süresi. Kardeşimin daha düz saçları, daha fazla dayanıyor. Benim 5 ay kadar sürüyor.

      Yanılmıyorsam geçen sene de sormuştunuz. Yaptırmadınız mı?

      Ben İzmir'de yaşıyorum. 500TL yaptırdım. Şehirlere göre maalesef farklılık gösteriyor fiyatlar. Bunu da unutmamak gerek.

      Sil
    2. Enzo keratin duzlestiriciyi hangi fiyata yaptırdığınızı öğrenebilir miyim ?

      Sil
  6. İzmir'de hangi kuaför enzo ürünlerini kullanıyor? ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gittiğim yerde de yoktu. Bu işlem için getirttiler. Kendi kuaförünüze sorabilirsiniz. Ama ürünü tanımadıkları İçin biraz fark oluyor. İsterseniz enzo nun sitesinden yapan kuaförleri öğrenin. O şekilde daha iyi olur sanırım

      Sil
    2. Biz yapıyoruz isterseniz salonumuz yağhanelerde ayrıca salonumuz Enzo firmasının (vip) üyesidir 02322615111

      Sil
  7. Merhaba sac botoksunda saclar yumusacik ve parlak oluyor diyorlat ama sizinki hic parlamamis acaba enzo Brezilya fonu ile enzo sac botoksu farkli şeyler mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kusura bakmayın mesajınız gözümden kaçmış. Saç detoksu hiç yaptırmadım. Bu işlemden sonra normalden daha yumuşak olur, çünkü keratin sürülüyor saça.

      Sil
  8. Merhaba enzo da formaldehit olmadıgına eminmisiniz ben yaptırıcam ama bu sebepten cekiniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, formaldehit bulunmuyor. Ama onun gibi kanserojen başka bir şey koydular mı ondan emin değilim. Bu işi iyi bilen biri değilim maalesef. Araştırıp öğreniyorum ancak. Ben 2 defa yaptırdım.

      Sil
  9. Enzo hakkında başka bir bilginiz var mı ? Yaptırmayı düşünüyorum fakat pahali bir işlem saçlarım sarı ve biraz yanıkise yarar mı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hayır aksine saça keratin yükleniyor. Şampuana dikkat edilmesi gerekiyor. Tuz içermemeli. O yüzden benim fikrini sorarsanız yazın yaptırmayın ki deniz etkilemesin.

      Sil
  10. Merhaba ben de geçen yıl enzo markayla yaptırdım bu işlemi yaklaşık 10 ay kullandım çok rahat ettim kuaföre dip boya ve kesim dışında hiç uğramadım tekrar yaotırmak istiyorum fakat enzo marka ürünü ben almak istiyorum nereden bulabilirim bilmiyorum

    YanıtlaSil
  11. Www.enzokozmetik.com./
    Instagram enzokozmetik adreslerimizden
    05336178118 numaralardan size en yakin salonlarımızı öğrene bilirsiniz

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...