3 Ağustos 2014 Pazar

Marmaris 1. bölüm

Herkese merhaba

Bayram tatili için Marmaris'e gitmeye son anda karar verdik. Cumartesi sabahı bir pansiyon bulduk ve hemen yola çıktık.Sizleri çok sıkmamak adına gezimizi 2 ye bölüp öyle anlatmak istiyorum.

Marmaris, Türkmenler tarafından Bizans döneminde mermer şehri olarak anılırmış. İsminin buradan geldiği söylenmektedir. Başka bir rivayete göre de Kanuni'nin Rodos seferinde kaleyi küçük bulup beğenmediği için, mimarı astırdığından "mimarı as" dan gelmektedir. Ama ben bu 2. ye hiç inanmak istemiyorum.

İzmir'den yaklaşık 3 saatte Marmaris'e gelip, otelimize yerleştik, arabayla turlamaya başladık. Çok acıktığımız için hemen ilk bulduğumuz güzel mekana oturduk. Alabi, İzmir'de de olan, yemeklerin harika olduğu bir mekan. Ben Manisa kebabı, eşim ise karışık ızgarayı tercih etti. Sunum ve yemeklerin lezzeti harikaydı.

marmariste nerelere gidilir

Salata Olarak gavurdağı salatasını tercih ettik.

Daha sonra Turunç'a doğru hareket ettik. Marmaris'te yerler birbirine çok yakın 8-9 kilometre ama yollar çok virajlı olduğu için açıkçası zahmet çekiliyor yollarda. Bir de benim gibi virajlı yollarda araba tutuyorsa vay halinize. Turunçta denize girmediğimiz için bir fikrim yok fakat, sahili çok kısıtlı. Ve bu dar sahilde mekanların ellerinde. Her yere şezlong koymuşlar, halk plajı, ama değil durumunda. Buna rağmen güzel bir manzaraya sahip. Zahmetli dağ yolundan gelmek istemezseniz eğer, Marmaris'ten dolmuş biçiminde tekneler kalkıyormuş.

Turunç'a giden virajlı yollar

Pazar, hediyelik eşya çarşısı da bulunuyor Turunç'ta. En meşhur şeyleri ise çam balı ve turunç reçeli. Bal için başka bir önerim var, ama turunç reçeli seviyorsanız, veya tatmak istiyorsanız buradan almanızı tavsiye ederim.

Turunç Reçelini 8 TL ye aldık.

Marmaris'e geri dönünce bir sonraki gün için tekne turlarına bakmaya başladık. Bir çok yerde fiyat ve rota sorduk ve kafamız çok karıştı! Aslında bakarsanız 2 değişik tur var. Bir tanesi kısa olan, diğeri daha bakir koylara giden ve uzun olan. Kısa olan turlar da 2 ye ayrılıyor. Her şey dahil ve içecekler ücretli olarak. Uzun olanlarda her şey dahil olayı yok. Ve tekneciler muhakkak başka teknelere kalitesiz diye laf atıyorlar. (Gerçi bu dedikodu bizim işimize yaradı.) Mesela her şey dahil olanda, şişe bira vermediklerini, suların doldurma olduğunu, kolanın dandik markalı olduğunu ve en önemlisi bunları almak için herkesin sürekli sıra beklediğinden bahsettiler. Biz de, hem daha fazla yer gezmek istediğimiz, hem herkesin gittiği yere gitmek istemediğimiz için, hem her şey dahil olmasın ve en önemlisi çok kalabalık olmayacak diye "Doğan Güneş1" turunu tercih ettik. İyiki de etmişiz. Eğer Marmariste yat turu yapacaksanız eğer bu dediklerimi göz önünde bulundurursanız sizin için daha iyi olur. Her tekne aynı yerlere giderken, bizim gideceğimiz yerlere sadece 3 tekne gitti. Teknemiz 3 katlıydı ve 2. katta atlama yeri bulunuyordu. Öğle yemeğinde de mangalda tavuk vardı. Salata ve makarnayla birlikte gayet lezzetliydi.

Sabah 10:30 da diğer teknelerle limandan çıkarken

Marmaris Kalesi'nin denizden görünüşü

Gebe Klise Koyundan sonra, geri dönmeye başladık.

Çiftlik koyu, buraya ay yıldız koyu da deniyormuş. (Koy Yarım ay, ortasındaki adada yıldız) Karşısı Rodos adası ama çok sisli olduğu için görüntüleyemedim.

Koylarda denize girerken, deniz oyuncakları olan banana, jet ski, bingo muhakkak geliyor. Göbek adı adrenalin olan eşim de bunlardan mahrum kalmadı tabii.

Saat 10:30 da başlayan turumuz saat 19:00 da bitti. Otele gidip üstümüzü değiştirdikten sonra, İçmeler'e yemeğe gittik.

İçmeler çok renkli ve cıvıl cıvıl bir yer. Özellikle merkezini çok beğendik, bize Dalyan'ı hatırlattı.

Her tarafını yürüyerek gezdikten sonra çok otantik bir mekan bulduk. Resmen İngilizlerin ele geçirdiği bu sevimli yerde, her yerde "steak house" görünce, bu harika yerde yemeğe karar verdik. "Kerem" yemeklerinin lezzetiyle, atmosferinin farklılığıyla, sahibesi Leyla hanımın zarifliğiyle hem gözümüze, hem gönlümüze hem de midemize ziyafet çektirdi.

Ben Kremalı balık isterken, eşim tas kebabı yemeği tercih etti.

Gezimizin ikince bölümünde buluşuncaya kadar hoşça kalın