21 Ağustos 2016 Pazar

Hamilelikte Kullandığım Kozmetik Ürünleri- Bölüm 2: Makyaj Malzemeleri

Herkese merhaba

Hamilelikte kullanılması, kullanılmaması gerek kozmetik ürünleri ile ilgili yazımı şurada paylaşmıştım. Bugün sizlere benim kullandığım makyaj malzemelerinden bahsetmek istiyorum. Ben bu işin uzmanı değilim, sadece içeriği kötü olan malzemelerimi ayırıp, neler kullandığımı paylaşmak istedim.


Hamilelik döneminde, hormonal olarak çok sivilce sorunum oldu. Bu da biraz makyaj yapmama engel bir durumdu. Ayrıca hamileliğimin bir kısmı da yaza denk geldiği için, İzmir'in sıcağında zaten makyaj yapamayan bir insanım.

Toplu olarak bütün kullandığım malzemeler bu şekilde.





İnternette bazı siteler var, markayı ve ürünün ismini yazdığınızda içeriği ile analizleri veriyor. bu tip siteleri bularak, siz de ürünlerinizin içeriğini öğrenebilirsiniz.


Cilt İçin Kullandığım Makyaj Malzemeleri:




  •  Göz altı kapatıcı olarak: Mac Conceal and Corrector Paletimi kullandım.
  • Allık olarak: Eğer süreceksem Mac Swoon allık tercih ettim, sivilcelerim pek müsade etmedi açıkçası.
  • Pudra olarak, serin günlerde Mac'in mineralli Pudrası olan Mineralize Skinfinish Pudrasını tercih ettim.
  • Çok sıcaklarda ya Shiseido'nun Compact Foundation Pudrasını ya da Shiseido Expert Sun Güneş Kremini tercih ettim. bunları dışarı çıkarken mutlaka kullandım. Piyasada Solente markasının hamileler için olan güneş sütü var, onu satın almadım. Çünkü şimdiye kadar güneş sütlerinden çok çekmiş biri olarak, bu ürünleri çok seviyorken, içinde de oksibenzon olmadığı için kullanmaya devam ettim.
  • Bildim pul pul olduğu zamanlar, pudra kullandığımda, bazen Mac Fix Plus'da kullandım.


Göz ve Dudak İçin Kullandığım Makyaj Malzemeleri:




  • Far olarak ya Mac Krem farlardan Soft Ochre'yi ya da Make Up For Ever, Aqua Cream'i kullandım.
  • Bazı günler gözüme jel eyeliner veya kalem sürdüm. Kalem olarak bourjois mavi kalemi, göz rengimi ortaya çıkardığı için çok sevdiğim için kullandım. Jel eyeliner olarak Mac Avenue veya Loreal Jel eyelinerı kullandım.
  • Rimel süreceksem Youngblood'u tercih ettim. minik bir Lancome ve Shiseido Rimellerim de vardı. 2-3 defa onları da kullandım.
  • 2-3 defa ruj sürmem gerekti, kurşun testinden başarıyla geçen Lancome ruju ve Farmasi ruju kullandım. Dudaklarımı nemlendirmek ve hafif renk vermek için Burts Bees'in bu nemlendiricisini kullandım. Tadı ve kokusu hiç hoşuma gitmese de verdiği nemi çok sevdim.
  • Çok fazla beyazım var, saçımı boyamıyorum. Gerektiğinde Kiss saç maskarasını kullandım. İçeriği iyi olmadığı için kesinlikle diplere değdirmedim. Zaten toplamda 3-4 kere kullanmışımdır. 
Hiç oje sürmedim. Tek güvenilir oje markası Zoya. Onu da almadım, biraz tırnaklarım dinlensin dedim. Siz oje sürmek isterseniz, yerinizde olsam Zoya'dan başka marka kullanmazdım. Ayrıca ojeleri çıkarmak için mutlaka asetonsuz oje çıkarıcı kullanmanızı tavsiye ederim.

Eğer sizin sürekli makyajla dolaşmanız gereken bir işiniz varsa, sizlere piyasada olan organik ürünleri kullanmanızı öneririm. Youngbloog, Jane Irdale veya Bare Minerals gibi markaları kullanabilirsiniz. benim çok uzun süre makyaj yapmadığım çok gün oldu.

Merak ettiğiniz ürünlerin üzerine tıklayarak, ilgili yazılarımı okuyabilirsiniz.

10 yorum:

  1. Siri'cim, Zoya güvenilir bir oje markası; ancak, Flormar'ın da içeriğine baktığımda mesela 3-free olduğunu net görebiliyorum; 5 de olabilir. Altına temiz bir bazla kullanabilirsin. Bir de asetonsuz oje çıkarıcılar da aşırı masum değil, Instagram'da @atropaabelladonna var, belki takip ediyorsundur. Geçenlerde o paylaşmıştı şeker bir alternatifini. Aklında olsun. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Türk markalarına hiç güvenmiyorum bu konuda Başakcım :/ kafa karışıklığındansa hiç kullanmamayı bu yüzden tercih ettim.
      Arada dinlendirmek iyi oldu ^.^ iyi ki yazdın, kullanmak isteyen hamileler varsa, bunları da araştırsın

      Sil
  2. Tırnaklarını dinlendirmekte iyi yapmışsın canım Zoya'dan başka temiz markalar da var ama senin için Nasıl rahatsa artık sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerinde hep 3 free yazarken zoyada 5 free yazıyordu. Yoksa elimde essie, sally hansen, CG ve opi de vardı ama istemedim işte ne bileyim :/

      Sil
  3. Çok faydalı bir ğost olmuş Siri'cim ellerine sağlık 🙏🏻
    Ben de çoğu ürünü hayatımdan çıkardım sonuçta bebeğimden önemli değildi hiçbiri...
    Fakat terkedemediğim tek şey saç boyalma oldu zira saçımda haddinden fazla beyaz var kiss'in saç maskarası ile 12. Haftaya kadar zor dayandım :(
    Sonrasında içeriği görece daha temiz olan pyhto ile boyatmak zorunda kaldım :(
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorum eğer marka verse, güvenip boyatırdım. O kadar çok beyazım var ki :(

      Sil
  4. 2 yazında çok güzeldi canım. zaten içeriğe dikkat ediyorum hamile olsam kafayı yerdim herhal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte yememek için sürmüyorsun bişey 😂😂😂

      Sil
  5. Bilinçli anne :) Çok dikkat ediyorsun bebiş çok şanslı :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...