12 Şubat 2018 Pazartesi

Şekersiz Kek


Herkese merhaba

Bu yazımda sizlere kızım için yaptığım kekin tarifini vermek istiyorum. Bu aralar 21 gün şekersiz yaşam detoksu yapanların da işine yarayacak, kurtarıcı bir kek. Tadı gayet güzel, denemenizi tavsiye ederim.

Eğer bebeğiniz için yapacaksanız 1 yaş üstü için uygun bir tariftir.


Önce malzemelere bakalım:

2 yumurta
Yarım su bardağı zeytinyağı (fındık yağı veya ceviz yağı da olur)
1,5 su bardağı süt
Yarım çay bardağı keçi boynuzu özü
1 su bardağı keçi boynuzu unu
1,5 su bardağı un (tam buğday unu ve beyaz un karışımı güzel kabarıyor)
1 çorba kaşığı karbonat (bebeğe yapmayacaksanız 1 paket kabartma tozu)
İstediğiniz kadar ceviz (bebeğe yapacaksanız un haline getirin)

Yapılışına geçecek olursak:
Yumurta ve keçi boynuzu özünü çırpıyoruz sonra yağ ve sütü ekliyoruz. Karbonat ve unları da ekleyip, karıştırıp, 175 derece fırında içi pişene kadar güzelce pişiriyoruz. Afiyet olsun!

Yapan herkesin ellerine sağlık

Diğer kek tariflerim için:

Şeftalili Kek
Kakaolu Kek
Antep fıstıklı Kek
İncirli Kek
Havuçlı tarçınlı cevizli Kek
Pandispanya
Kuru üzümlü Vanilyalı Kek
Peynirli Kek

6 yorum:

  1. Ben de bugün bu şeker diyetiyle ilgili bir şeyler yazmıştım :) 2. günüm bugün. O yüzden başlığı görünce hemen koştum :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa çok sevindim o zaman. Şeker isteğini çok güzel bastırıyor. Umarım zorlanmadan detoksunuzu yaparsınız.

      Sil
  2. rengi keçi boynuzu unundan mı bu kadar koyu içinde kakao var sandım neyse ki yokmuş :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de aynı şekilde sanmıştım ilk yediğimde. Çok ilginç di mi ^.^

      Sil
  3. elinize sağlık acaba şeker hastası annem de yapsak yiyebilir mi bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şeker olmadığı için yiyebilir, afiyet olsun

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...