16 Eylül 2014 Salı

Atina 1 Gün

Herkese merhaba

1 hafta süren Yunanistan gezimizde ilk durağımız Atina idi. Sizleri fazla sıkmamak için bu gezimizi gün gün anlatmak istiyorum.

Cuma sabah İzmir'den Pegasus havayollarıyla uçtuk.  Havaalanından şehir merkezine gitmek için sürekli seferleri olan x95 numaralı otobüse bindik. Yaklaşık 45 dakikalık bir yolculuktan sonra otelimize vardık. Metropolis, Monastraki Meydanına yakın, temiz, çok merkezi ve güzel bir oteldi. Hatta Akropolis manzarası vardı.

Detaylı bilgi için inceleyebilirsiniz.

Eşyalarımızı bıraktıktan sonra Monastraki Meydanı'na yürüdük.Yunanistan'a gelmeden önce detaylı bir araştırma yapmıştık. Nerelere gitmeliyiz, nerelerde yemek yemeliyiz diye çalışmıştık. Hava gerçekten çok sıcaktı ve aç olduğumuz için daha önce adını duyduğumuz Bairaktarise gidip yemek yedik. Yunan salatası, cacık, büryan (bizimkisiyle alakası yok, sadece isim benzerliği) ve musakka(kıymalı, beşamel soslu, oldukça ağır bir yemekti)sipariş ettik

Yunan Salatası

Çok katı kıvamlı cacıkları (tzatziki)

Mükemmel ekmekler

Büryan (sadece sebzeler var)

Musakka (Mousakka)

Yemekten sonra sıcağa dayanamayıp, otele geri döndük ve dinlendik.

Akşam yemeği için, eşimin bulduğu, Plaka'da Akropolis manzaralı çok güzel bir yerde yemek yedik. Yaprak sarması (maalesef kıymalıydı), patlıcan ezme,sahanda kızarmış peynir, zeytin ve incik kebabı sipariş ettik. Bu tevernanın müzikli olanı da varmış, ama benim migrenim tuttuğu için müziksiz ve havadar olanına gitmeyi tercih ettik.

Sofradan bir görünüş. Bizde olsa, bu kadar önemli bir yerdeki mekanları tabak çatalları daha özenli
olurdu. Ama Yunanistanda bunu görmek mümkün değil. (sol tarafta mükemmel kalamata zeytinleri)

Sahanda kızarmış peynir (cheese saganiki)

İncik kebabı

Kıymalı sarma, üstündeki de sıcak yoğurt (dolmadakia)

Yemek yediğimiz yer

Plaka, Atina'nın en eski yerleşim yeriymiş. Sokaklarında hediyelik eşya satanlar, kafeler, birbirinden güzel tavernalar bulunan Atina'nın diğer yerlerine göre oldukça güzel bir bölgeydi. Sokaklarda gezip otelimize geri döndük.

Plakadaki mekanlar

Bu çok hoşuma gitti ^.^

Gençler mekanlarda yer yoksa, basamaklara oturuyorlar

Kimler bu müziğin hastası?

Ekonomilerinin çok kötü olmasına rağmen, taksilerin çoğu mercedes

Karagöz ve Hacivatları (bizimki daha güzel :))

Atinada alışık olunan bir manzara. Alt tarafta güzel bir taverna, üst kat perili köşk!

Şarap butikleri

Deri sandaletler her yerde satılıyor

Gezimizin 2. günü çok yakında...