12 Aralık 2014 Cuma

Fırında Biber Dolması

Merhabalar

Fırın yemeklerini, tencere yemeklerinden açık ara daha fazla seviyorum. Tadı, görünümü çok daha güzel geliyor bana. Bu yüzden dolmayı da fırında yapmayı daha çok seviyorum.

fırında biber dolması nasıl yapılır
Fırında Biber Dolması


Öncelikle iç malzemesine bakalım:

  • 1 büyükçe kuru soğan
  • 4-5 taze soğan
  • 1 bardak zeytin yağı
  • 2 bardak baldo pirinç
  • Maydanoz, dereotu, nane (taze yoksa kuru), pul biber, tuz, karabiber
  • 2 domates veya şişe domatesi varsa 4-5 yemek kaşığı şişe domates
  • 4-5 baş sarımsak
Yarım kilo kadar dolmalık biberimizi güzelce temizleyip, yıkıyoruz. Süzülürken iç harcını hazırlıyoruz. Bunu iki türlü yapabiliriz. Pişirerek ve pişirmeden. Eğer pişirerek nasıl oluyor derseniz şu yazımda sarma olarak anlatmıştım. 

Bunu pişirmeden yapalım. Bütün malzemeleri çiğ olarak karıştırıp. Dolma biberlerimizin içine koyuyoruz. (Tam doldurmuyoruz çünkü pirinçler kabarıp, dışarı taşarlar) Ben 15-20 dakika kadar tencerede pişirdikten sonra, borcama koyup fırına veriyorum. Eğer tamamen fırında pişirmek istiyorsanız. Borcama yerleştirip, üstüne alüminyum folyo ile kapatıp en az 1 saat pişirmek gerekiyor. O kadar zamanım genelde olmadığı için bu yöntemi kullanmıyorum. Eğer siz yapacaksanız, 1 saat sonunda folyoyu çıkartıp, ızgara kısmında yaklaşık 20 dakika daha üstünü kızartmanız gerekmekte.


Hatta çalışan bayanlar 1 gece öncesinden tencerede pişirse, ertesi gün eve geldiğinde fırınlasa çok güzel oluyor kızlar. Cacık veya sarımsaklı kese yoğurduyla mis gibi yiyoruz.

Yapan herkesin ellerine sağlık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...