8 Haziran 2016 Çarşamba

Yemek Yeme Arzusunu Kontrol Etmenin 6 Yolu!

Yemek yeme arzunuzu kontrol edebilirsiniz. Peki, ama nasıl? İşte öneriler:

1-Öğün Atlamayın: Öğün atlamamak, pek çok konuda farklı fikirlere sahip olan tıp dünyasının üzerinde tamamen uzlaştığı en önemli kurallardan biri çünkü öğün atlamak, kilo artışına sebep olmakta. Uzun süre aç kalmak kan şekerinizi düşürür. Bu uzun süreli açlık nedeniyle, vücut fonksiyonlarının devamı için gerekli olan enerjiyi yüksek kalorili, şekerli yiyeceklerden almak için büyük bir istek duyarsınız. Bu da gerektiğinden fazla enerji almanıza sebep olur. Sonuç: Giderek artan vücut ağırlığınız!
2. İşlenmiş Ürünleri Tüketmekten Kaçın: Ekstra tuz, baharat ve şeker ilave edilmiş, işlenmiş ürünlerden uzak durun. Bu tarz işlenmiş ürünler, tekrar tekrar aklınıza gelip yemek yeme arzusunun doğmasına neden olur. İşlenmiş gıdalar yerine; taze meyve ve sebzeleri ve düşük kalorili gıdaları tercih etmek çok daha faydalı bir tercih olacaktır.
3. Stresini Kontrol Et: Stres altında olmak, yemek yeme arzusunu arttıran bir faktördür. Eğer stresinizi kontrol altına alabilirseniz yüksek kalorili yiyecekleri de arzulamazsınız. Stres altındayken en çok tüketilen yiyeceklerin pizza, cips ya da abur cuburlar olduğu düşünülürse, stres kontrolünün beden-kitle indeksindeki önemi bir kez daha anlaşılır. Müzik dinlemek, spor yapmak ya da en azından derin nefes alarak zihni sakinleştirmek, hem stresi dengelemede hem de hayatınızı güzelleştirmek konusunda daha iyi alternatiflerdir.
4. Dikkatini Dağıt: Gerçekten aç mısın yoksa o yiyeceği mi arzuluyorsun? Eğer istediğin şey; çikolata, pizza, hamburger veya çikolatalı bir içecekse aslında aç olmadığına sadece yemek yeme arzusunun etkisine kapıldığına emin olabilirsin. Şimdi yapman gereken tek şey, 10 dakika boyunca başka herhangi bir şey düşünmek çünkü bu isteğin sadece 10 dakika sürer. Bu süreyi bir işe konsantre olarak, arkadaşlarınla sohbet ederek ya da çıkıp açık havada biraz yürüyerek atlatabilirsin.
5. Biraz Mola: Yorgun olduğunuzda yeme arzusu daha da yükselir. O nedenle yüksek kalorili, karbonhidratlı yiyecekleri yeme isteğiniz olduğunda, işinize ya da odaklanmış olduğunuz şeye 10-15 dakika kadar ara verin ve craving ile savaşın!
6. Düzenli Egzersiz Yapın: Egzersiz sadece fit olmak için yapılmaz aynı zamanda sizi rahatlatır ve zindelik sağlar. Stres hormonlarınızı baskılar ve bu da kendinizi iyi hissettirir! Böylece hayatınızın kontrolünü daha kolay elinize alırsınız.
*basın bülteni

10 yorum:

  1. Bikini sezonunu idrak ettiğimiz bu günlerde hepsi aklımda olsun :)) Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  2. egzersiz yapmak en iyi çözüm bence de yapana tabi :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İremcim, ben durumumdan dolayı işlenmiş ürün yemiyorum. Zaten abur cubur hayatta yemezdim. İnan faydasını gördüm. Hatta bisküvi falan yemeyeyim diye, kendim evde yağını, şekerini bildiğim kekler yapıyorum. Çok faydasını gördüm.

      hem katkı maddesi almıyorum vücuduma hem de şekerden (fruktoz koyuyorlar hazırlara) uzak duruyorum. tavsiye ederim

      Sil
  3. Valla ne güzel öneriler , yapalım yapmasına da arada bir kaçamak yapmadan da olmuyor ki şekercim

    YanıtlaSil
  4. bir ara öyle zorlanıyordum ki devamlı iştahım açıktı, şu an çok şükür kontrol ettim☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o iştah çok fena çok. O yüzden az ve sık yemek gerek (yapabilirsek)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...