29 Mart 2015 Pazar

Magnolia Puding (Manolya Puding) Tarifi

Magnolia Puding (Manolya Puding) Tarifi
Herkese merhaba

Bu yazımda sizlere son zamanların en popüler tatlılarından olan Magnolia Puding'i anlatmak istiyorum. New York'taki Magnolia Bakery'nin Banana Pudding diye satılan tatlısının Türkçe yorumlanması. Bir gün gerçek tarifi de denemek istiyorum ama ülkemizde yoğunlaştırılmış süt satılmıyor. Nasıl yapıldığını bulduğumda onu da yapıp sizlerle paylaşırım.

İnternette tarif araştırıken baktığım bütün tariflerin birbirine benzediğini gördüm. Lezzettine çok güvendiğim Mutfakta Feyza Var blogundan alınmıştı sanırım bütün tarifler. Ben de az da olsa değiştirerek onu denedim ve gerçekten çok güzel oldu. . Şimdi de sizinle paylaşmak istiyorum.

Her zamanki gibi önce malzemelerine bakalım:





  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 kaşık un
  • 3 kaşık mısır nişastası
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • 200gr bebe bisküvisi
  • 8-10 damla Dr. Oetker vanilya aroması
  • muz, çilek, istenirse fındık kırığı
  • 200ml krema
Yapılışına geçecek olursak:
  • Tenceremize süt, şeker,un, nişasta, yumurta sarısı, vanilya koyuyoruz ve yüksek ateşte, puding yapar gibi sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Kaynamaya başladığında altını kısıp, 2 dakika daha pişiriyoruz.
  • Pudingimizi soğuttuktan sonra, vanilya aromasını ve kremayı yavaş yavaş "folding" dediğimiz yöntemle ekliyoruz. 
(Folding: Alttan üste katlayarak karıştırmak diyebiliriz.) İyice karıştırmak için daha sonra mikserle de çırpabilirsiniz.
  • Ben burada Tantitoni'den aldığım bardakları kullandım. Siz istediğiniz her türlü bardakta yapabilirsiniz. 
  • Bebe bisküvisini rondodan geçiriyoruz.
  • Çilek ve muzları fazla ince olmadan kesiyoruz.
    Magnolia Puding (Manolya Puding) Tarifi
  • Gelelim en zevkli kısma, bardağımıza pudingimizi yerleştirmeye. En alta 1 kaşık bebe bisküvisi, üstüne çilek parçaları, üstüne 2 kaşık puding  olacak şekilde koyuyoruz. 2. sırada çilek yerine muz koyuyoruz. Bardağımızın alacağı şekilde bu döngüyü devam ettiriyoruz.
  • Üstüne de ben çilekle süsledim. Siz istediğiniz meyveyi koyabilirsiniz. Üstüne de fındık kırığı çok yakışır.
Magnolia Puding (Manolya Puding) Tarifi

  • Bebe bisküvisi yerine kedi dili ve burçak koyarak da yapabilirsiniz. 
  • Puding yapmak zor gelirse de Dr Oetkerin vanilyalı pudingini kullanabilirsiniz.
Eğer yaparsanız beni de etiketleyerek sosyal medyada paylaşırsanız çok sevinirim.

Yapan herkesin ellerine sağlık.

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...