30 Mart 2015 Pazartesi

TEREMYAĞ GURME KAYMAKLI İLE DEREOTLU PEYNİRLİ ANNE POĞAÇASI TARİFİ


İşinin ehli, mutfağının ustası, hamarat Anadolu hanımlarının lezzet sırrını duydunuz mu? Yaklaşın yaklaşın!... Ama bakın aramızda kalacak. Söz mü? Benden duymuş olmayın ama yemeklerine ekstra lezzet katması için meğer yağ ile birlikte "kaymak" da kullanıyorlarmış. Bu sırrı keşfeden Teremyağ da, dileyen herkesin böylesine gizli bir lezzete kolayca ulaşması için Teremyağı, kaymakla birleştirip, Teremyağ Gurme Kaymaklı'yı hazırlamış. Eh bu durumda bana da elcağızımla yaptığım, yumuşacık bir Anne Poğaçasıyla, ilk Teremyağ Gurme Kaymaklı deneyimimi, adım adım resimli ve en kolay şekliyle sizlere de anlatmak yakışır diye düşündüm, bilmem iyi etmiş miyim:)
Teremyağ Gurme Kaymaklı ile hazırlanmış birbirinden leziz tariflere benim gibi siz de Teremyağ Facebook ve Instagram sayfalarını takip ederek ulaşabilirsiniz.
Adım adım Resimli Anlatımıyla




DEREOTLU PEYNİRLİ ANNE POĞAÇASI TARİFİ
Malzemeler
(Yaklaşık 20 adet için)

•    6 yemek kaşığı (200 gr) Teremyağ Gurme Kaymaklı
•    2 adet Yumurta
•    1 çay bardağı (100 gr) Yoğurt
•    1 paket kabartma tozu
•    2 yemek kaşığı Sirke
•    1 çay kaşığı Tuz
•    Alabildiği kadar un (Ben 3,5 su bardağı kullandım, tam geldi)
•    1/2 demet incecik doğranmış Dereotu
İçine:
•    200 gr. Beyaz Peynir
Üzeri için:
•    1 Yumurta sarısı
•    Çörek Otu
•    Susam
Yapılışı:
Hamuru hazırlamak için derince bir kaba Teremyağ Gurme Kaymaklı'yı ve Yumurta, Yoğurt, Kabartma Tozu, Sirke, Tuz ve Unu alıp, yumuşak bir hamur haline gelinceye kadar yoğuruyorum.
Dereotunu ince ince kıyıp, onu da hamura ekleyip, her yerine eşit olarak dağılacak şekilde birlikte yoğurduktan sonra, kabın içindeki hamurun üstünü streç filmle kaplayıp, 15 dakika kadar buzdolabında bekletiyorum.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, elimle incelte incelte, ama delinmemesine özen göstererek, avuç içi kadar büyüklükte yuvarlak şekilde açıyorum.
Yarım ay şeklinde poğaçalar yapmak için yuvarlak açtığım hamurun bir yarısına 1 yemek kaşığı kadar Beyaz Peynir koyup, diğer yarısını üstüne kapattıktan sonra, köşelerini parmağımla bastırarak iyice kapandığına emin oluyorum.
Hamurun içi boş olan fazla kısımları bir bıçak yardımıyla biraz kestikten sonra, bir çatalla kenar kısımlarına tırtıklı şekil veriyorum.
Yuvarlak poğaçalar yapmak için ise, yuvarlak açtığım hamurun tam ortasına 1 yemek kaşığı kadar Beyaz Peynir koyup, kenarlarını ortada birleştiriyorum.
Elimle yuvarlak bir şekil verip, iyice kapandığından emin olduktan sonra, kapanma yeri alta gelecek şekilde, pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine, aralarında bir kaç santimetre mesafe bırakacak şekilde diziyorum.
Bu tarifle bende her iki çeşitten de toplamda yaklaşık 20 adet poğaça çıktığı için 2 fırın tepsisi kullandım.
Tüm hamurların üst yüzüne, önceden bir çatalla çırptığım 1 yumurta sarısını, fırça yardımıyla sürüyorum.
En üstüne de susam ve çörek otu serptikten sonra, önceden 5-10 dakika kadar ısıttığım fırında yaklaşık 180 C sıcaklıkta, en üstleri kızarana kadar pişiriyorum.
İşte bu kadar kolay.
Afiyet olsun:)
Bu içerik http://usengecsef.blogspot.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Bir boomads advertorial içeriğidir.

2 yorum:

  1. bak simdi canim börek istedi :D süper görünüyorlar ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif benim değil ama ben de mutlaka yapıcam ^.^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...