9 Aralık 2015 Çarşamba

İncirli Kek

Herkese merhaba

Kuru incirlerin çıktığı şu günlerde, nefis incirli kek yemeden olmaz değil mi?

incirli kek tarifi
incirli kek

Lafı fazla uzatmadan malzeme listemize bakalım:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 7-8 kuru incir (eğer yumuşaklarsa sadece küçük parçalara bölün, sertleşmişse, biraz kaynar suda bekletin ki yumuşasın)
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (boza kıvamında olacak)
Yapılışına geçecek olursak:
  • Yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz.
  • süt ve sıvı yağ ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  • Tarçın koyuyoruz, unu eleyip ekliyoruz, vanilya ve kabartma tozunu da koyuyoruz karıştırıyoruz.
  • Ceviz kırığı ve küçük parçalara ayırdığımız cevizi de ekliyoruz.
  •  derece, önceden ısıttığımız fırında yaklaşık 40dakika pişiriyoruz.
Korktuğum oldu ve incirler dibe çöktüler, çökmemesi için ne yapılması gerektiğini bilen varsa yorum olarak bırakırsa çok memnun olurum.

Başka bir yazıda görüşmek üzere hoşça kalın.

Diğer kek tariflerim için:

14 yorum:

  1. Benim bildiğim çökmemesi için iyice una bulayacaksınız kekin içine karıştırmadan önce. İncirden yapılan her şey güzel oluyor, kıtır kıtır tanelerine bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok severim incirli yiyecekleri. Üzümü una bulamıştım ama yine de dibe çökmüştü. Çok mu sıvı kıvamlı yapıyorum ki :( ama öyle de sünger gibi yumuşacık oluyor.

      Sil
  2. merhaba, çok lezzetli gözüküyor mutlaka deneyeceğim. İncir, kuru üzüm vs gibi yemişleri kekin içine koyarken una bulayıp öyle ekle ki dibe çökmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzümü o şekilde yapmıştım ama yine de çökmüştü :/ sanırım kıvamını çok sıvı bırakıyorum ben, dibe çöküyor

      Sil
  3. Yapılan yorumlar çok faydalı meyveli kek yapmayı denememiştim ama yaparsam una bulamak iyi bir fikirmiş :)

    YanıtlaSil
  4. incirli kek hiç denemedim denemek isterim :) yapacağım

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel görünüyor :) kek yapamayan tek insan benim galiba :(

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saqlik mutlaka deniycem :)

    YanıtlaSil
  7. Una bulaman gerekiyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. ay nefis bayıldım yapsam mı acaba..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...